Ibland är det helt bokstavligt

På min andliga väg träffar jag många personligheter från den andra världen. Det råder säkert delade meningar bland mina läsare om det rör sig om självständiga individer eller om min egna hjärnas fantasifoster, men det intressanta är att vilket det än må vara, har de ofta intressanta, kloka och tänkvärda saker att säga.

Jag, och många med mig tror jag utifrån vad mina medsystrar och bröder på vägen berättat, förväntar sig ofta att dessa meddelanden från ska vara djupsinniga, visa, andliga, symboliska och handla om de stora frågorna i livet. Det är ju kanon. Men ibland missar man poängen om man har en förutfattad mening.

Häromdagen under en trumresa var det t ex en som sa till mig att jag ser mycket, men behöver se mer. Som den andliga personen jag är börjar jag genast tänka i termer av andligt klarseende, spådom osv och fundera på hur jag skulle bli bättre på sånt. Men gissa vad: I söndags var jag och gjorde en synundersökning och det visade sig att jag har ett synfel och behöver glasögon.

Det var ju faktiskt just precis det min vän i den andra världen sa till mig, men lyssnade jag? Näh, för jag förväntade mig inte ett så klart och världsligt meddelande.

briller

2 kommentarer Lägg till

  1. Sommarek skriver:

    Haha, helt underbart klockrent! Tänk vad man gör saker så dunkla och mystiska helt i onödan. Läste du någonsin den där bloggen om den amerikanska hedningen som skulle göra en utesittning insmord i typ björnfett och örter ”som man gjorde förr” och som träffade på Tyr och fick frågan varför hen satt där insmetad i en massa skit? Den är ganska lång, men ditt inlägg fick mig ändå att tänka på den. 🙂

    1. Drömväverskan skriver:

      precis🙂 Jag har ett vagt igenkännande minne av någon som kletade ner sig i björnfett, så jag tror det men jag kommer inte ihåg det där med Tyr.
      Förlåt det sena svaret förresten. Dina kommentarer blir sorterade som spam hela tiden, fattar inte varför:/

Kommentera

