Hjälp från den andra världen

Jag gjorde en trumresa till den andra världen häromdagen för att se om jag kunde få hjälp med en grej som jag gått och tumlat lite med på sistone. Skalbagge, som jag har haft en del kontakt med förr, erbjöd sig att hjälpa mig. Jag förstod inte allt den gjorde, den viftade mycket med ben och antenner framför och runt mig och pillade runt på mig. Den var något större än jag själv, alltså inte liten som en skalbagge i den vanliga världen.

Den pillade mig i huvudet. Sedan puttade den mig lätt i ryggen några gånger och i bröstet. Den gav mig ett lila ägg som jag fått från en annan djurguide vid en tidigare resa för ganska längesedan. Jag fick inget svar på varför jag fick ägget den gången, så det var ju intressant att det kom till användning nu. Skalbagge stoppade det i bröstet, i hjärtchakrat och det kändes lite i bröstet då.

Den skalade också av som ett lager från mig, som ett lager av auran eller ett hudlager, från topp till tå. Först på höger sida och sedan på vänster. Det kändes lite sval vind på kroppen just när det drogs av, som när man tar av sig ett klädesplagg.

Den grejade med mina ”vingar” och skalade av lite på ryggen också. Sen började den greja i huvudet igen och drog ut en lång svart tråd som den nystade ihop och slängde. Den höll på och drog ganska länge och det var som om den var virad runt om inuti hjärnan och sedan gick tråden ned i hjärtat och Skalbagge fick dra ganska hårt för att få loss den därifrån och då kändes det en lätt smärta i bröstet som gick över när tråden lossnade. När det var klart fixade den runt lite igen med ben och spröt. Mot slutet kändes det som en lätt, nästan svävande känsla och sedan var den klar.

Skalbagge sa inget till mig under hela tiden, bara jobbade på och jag lät den och försökte att inte fundera för mycket på vad den höll på med eller varför. Normalt när jag reser försöker jag vara helt koncentrerad på vad som händer, annars känns det som om resan inte funkar och man är kvar/ kommer tillbaka till vanliga världen, men den här gången hade jag en bit av en låt på hjärnan under tiden. Först försökte jag stänga av den för att vara helt koncentrerad på resan men sedan fick jag för mig att det inte gjorde nåt att jag körde den i tanken medan Skalbagge gjorde sitt jobb, som om jag inte behövde vara så koncentrerad på vad den höll på med och det funkade. Jag hade låten i huvudet men Skalbagge försvann inte ändå utan fortsatte med sitt jobb, som om låten var i tanken inne i resan och inte en tanke i den vanliga världen eller hur man nu ska beskriva det.

Vad Skalbagge än gjorde så verkar det har funkat🙂

800px-Geotrupes_stercorarius2

Kommentera

