Skördetid

Naturen är generös mot mig i år. Tidigare har jag plockat bland annat fläderbär och björnbär och de senaste dagarna har hundpromenaden bjudit på massor av äpplen, nypon, hasselnötter valnötter och t om matkastanjer. Härligt! Nu är det bara svampskörden som inte har blivit av än för min del. Hoppas på att kunna komma ut i svampskogen också innan säsongen är slut.

rosengård 006

2 kommentarer Lägg till

  1. Emelie skriver:

    Vilken fantastisk blogg du har! Tack för alla intressanta ting du delar med dig av!

    Jag undrar litw om du skulle kunna skriva ett inlägg om diverse läkeört böcker som du läst, har, hört ryktas om. Jag hade gärna velat bli guidad i bokdjungeln nämligen.
    Jag ser att du skrivit lite om National Geographics Guide. Vad tycker du om den? Har du fler tips?
    Har du läst Rosemary Gladstars böcker?

    Håll höjd

    Emelie

    1. idaevangeliet skriver:

      vad roligt att du gillar min blog!
      jag har egentligen inte läst så många böcker om läkeörter så jag har inte så bra koll på vad som egentligen finns på marknaden. national geographics guide to medicinal herbs tycker jag är väldigt bra. den har väldigt utförliga beskrivningar av växterna den tar upp och den tar upp ganska många. dessutom är den lättläst. en svensk bok som jag tycker om är Marie-Louise Eklöfs gröna apoteket. den är mindre men väldigt lätt att använda och innehåller recept för botemedel mot många olika sjukdomar.

Kommentera

