Det blir alltid bra tillslut

on

Idag hade jag hoppats på att plocka lite daggkåpa medan jag var ute med hundarna. I över en timme gick jag runt med blicken i marken och spanade, till ingen nytta. Ingen daggkåpa stod att finna.

Men då, när jag just skulle ge upp och gå hem, något frustrerad av att mina ansträngningar varit förgäves, kommer jag fram till en jättehäck, flera hundra meter lång, med rosor. Sånadär gammeldags, riktiga rosor med den allra finaste, kraftigaste doften.

Så nu istället för daggkåpa att torka för användning vid magont, så har jag äntligen möjlighet att göra rosenvatten som jag velat prova att göra så länge!

Är det inte fascinerande hur allt löser sig till det bästa tillslut? Som någon klok sa: Det blir alltid bra tillslut. Om det inte är bra, så är det inte slut än.

ros

Kommentera

