Danstrollet

Riktigt intressant upplevelse häromdagen med fina, starka kvinnor vid Bjeverödsdammarna. Vi satt i ring och skulle var och en föreställa oss en valfri representation av Moder Jord, för att under meditation skicka lite helande till henne. Jag hade precis slutit ögonen för att sätta igång, när jag istället för någon representation av jorden ser en filur som vill att vi ska dansa och busa. Jag avfärdade honom eftersom jag faktiskt hade annat att göra och dessutom tänkte att det nog mest var inbillning. Vi hade nämligen precis innan stått och tittat på en eld medan en av kvinnorna i gruppen sjöng och jag hade fått en väldig lust att dansa då.

Döm om min förvåning efter meditationen när tjejen som satt bredvid mig, för övrigt hon som hade sjungit vid elden, berättade att hon inte kunnat koncentrera sig på sin meditation på grund av att hon hela tiden blivit störd av bilden av ett troll som försökte övertala henne att dansa och som under hela tiden vi mediterade dansade runt henne. När hon berättade det var det dessutom en annan tjej som sa att hon känt för att dansa medan vi stod vid elden. Det här berättade de utan att jag sagt något om mina upplevelser. Var det så att trollet försökte få mig att dansa först och sedan gick över till nästa när jag inte ville? Var det månntro samma troll som diskret inspirerade oss att vilja dansa runt elden som sedan besökte oss igen under meditationen?

Troll

3 kommentarer Lägg till

  1. Linda skriver:

    Hi, de där trollena, de kan inte stilla sin nyfikenhet och glädje över att vi kommer närmre. Jag kände att vi var väldigt sammanlänkade under helandet och att så många saker gick igen hos flera av oss gör det bara än mer underbart och verkligt för mig. Tack för att du delar med dig. Kram Linda

  2. idaevangeliet skriver:

    ja, jag tyckte det var häftigt att det var så stora likheter mellan vad vi sett under helandet. man kan ju alltid avfärda sina egna upplevelser som fantasier eller inbillning, men om andra berättar om liknande saker så blir det ju svårare🙂

    1. Linda skriver:

      Precis så.🙂

Kommentera

