Gränsöverskridande

Idag har jag tagit ytterligare ett steg på livets väg. Har hållit 4 individuella hälsorådgivnings-konsultationer. För första gången har jag suttit själv med en klient, en vilt främmande människa, för att hjälpa dem mot en sundare livsstil. Sedan gjorde jag det igen, och igen, och igen innan jag fick gå hem för dagen och smälta hela upplevelsen. Jag var skitnervös inför varje nytt möte. Jag har varit skitnervös i veckor inför det här. Det var inte riktigt lika traumatiskt som att hålla i en gruppgympauppvärmning, men nästan.

Det är gränsöverskridande att sitta där med en annan människa som berättar om sitt liv, sina problem och drömmar och som hoppas på att man ska kunna ge dem något som höjer deras livskvalitet. Det är svårt, för man vet inte i förväg vad man kan komma att möta, eftersom alla är olika. Det finns ingen mall som man kan följa. Det enda man har är sin intuition och sin sakkunskap.

Det var säkert uppenbart att jag var en novis, men på det stora hela gick det bra. Jag höll huvudet kallt nästan hela tiden och kom ihåg det mesta av vad jag lärt mig. Om jag ska vara ärlig är jag jäkligt nöjd med mig själv just nu. Både för att jag faktiskt alls vågade göra det och för att jag dessutom klarade det så bra. Jag är himla duktig om jag får säga det själv… och det får jag ju!

Att utmana sig själv och göra nya, lite otäcka saker är inte så dumt ändå. Det ger en skön känsla efteråt🙂

4 kommentarer Lägg till

  1. Sommarek skriver:

    Vad du är häftig! Det vet jag inte om jag hade vågat.

    1. idaevangeliet skriver:

      ah! jag vet inte om jag nånsin blivit kallad häftig förut, tack så mycket! (dina kommentarer hamnar i mitt spam-filter igen, någon idé om varför?)

  2. Sommarek skriver:

    Credit where credit is due, you know. 😉

    För att jag mest brukar skriva trams? >:)

    1. idaevangeliet skriver:

      icke!

Kommentera

