De enda 2 hälsotipsen du någonsin kommer behöva

Varje år efter nyår frossar tidningarna i olika tips för hur man ska hålla de där nyårslöftena om att gå ner i vikt, äta nyttigare och motionera mera. Jag tänkte hoppa på hälsotipsvagnen och dela med mig av mina bästa hälsotips. Om inte annat, så för att jag tycker att tipsen man får i media som regel är ganska mycket skitsnack som inte på allvar hjälper en att hålla ut i längden.

Jag har 2 hälsotips. Det är de enda två hälsotipsen som faktiskt funkat för mig personligen:

1. Att säga att man inte har tid eller ork att träna regelbundet är samma sak som att säga att MAN HAR TID att få hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och benskörhet. Har du inte lust att träna är det bäst för dig själv att du verkligen har lust att åldras i förtid.

2. Tänk på vad maten gör för dig INNAN du äter den. Tänk på sallad och frukt som något som ger dig energi och hälsa. Tänk på snabbmat, kakor och godis som något som är fullt av salt, fett, socker och gud-vet-vad. Tänk på vad det verkligen gör med din kropp om du blir frestad att ta hamburgaren istället för salladen. Det gör dig trött, fet, täpper till blodådror och orsakar sjukdomar. Det är, allvarligt talat, fullständigt vidrigt. Välj hur du vill må varje gång du är på väg att äta något och välj mat därefter.

Så mycket svårare än så behöver det faktiskt inte vara. Kom bara ihåg att varm chokladmjölk innehåller både cacao, som är fullt med antioxidanter, och mjölk, som är viktigt för att skelettet ska hållas i trim!

Kommentera

